Webáruházunk süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer. A cookie-k személyek azonosítására nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. Elfogadom
Termékek Menü
0

Szőlő – egy kicsit másképp

2015-08-13 14:45:22
Szőlő – egy kicsit másképp

 - avagy a szőlőkúra méregtelenítő és vitalizáló hatása

Nemsokára eljön a szüret ideje, sőt van olyan terület, ahol már meg is kezdődött a nagy munka. A lényeg, hogy jó sok szőlőt ehetünk, amennyi csak belénk fér, ha az időjárás is úgy akarja. A gyümölcs egészséges, ezt eddig is tudtuk, de most nézzük meg, hogy mire jó egy teljes szőlőkúra. 

Nemsokára eljön a szüret ideje, sőt van olyan terület, ahol már meg is kezdődött a nagy munka. A lényeg, hogy jó sok szőlőt ehetünk, amennyi csak belénk fér, ha az időjárás is úgy akarja. A gyümölcs egészséges, ezt eddig is tudtuk, de most nézzük meg, hogy mire jó egy teljes szőlőkúra. A szőlőről tudni kell, hogy azok közé az élelmiszerek közé tartozik, amelyek tápanyagtartalmuk, magas ásványi anyag tartalmuk miatt akár napokig is kizárólagos táplálékként fogyaszthatóak. A kúra nagyon egyszerűnek tűnik, hiszen az a lényege, hogy rendszeresen együnk szőlőt, egyesek szerint 3-5 napon keresztül, mások a legalább három hetes kúrára esküsznek. Ez utóbbi esetben természetesen más, kímélő ételek fogyasztása is megengedett, de aki érezhető változást szeretne, vagy nem akar hosszabb ideig szőlőt enni, annak a gyors, pár napos diéta is hatásos lehet. Fontos, hogy a kúra megkezdése előtt készítsük fel a szervezetünket a méregtelenítésre, fokozatosan csökkentsük a tápanyag bevitelt, kifejezetten a fehérjéket, de az alkoholt, a kávét és a teát is felejtsük el egy kis időre, hiszen ezek az italok megvonják a folyadékot a szervezettől. Ajánlott a könnyű saláták, natúr zöldségek fogyasztása. A tévhittel szemben a gyümölcsök lúgosító hatásúak, így nagy segítség lehet a sav-bázis egyensúly fenntartása érdekében egy-egy ilyen kúra elvégzése, a szervezet teljes méregtelenítése érdekében. A szőlőben megtalálható az idegvédő B-vitamin, főként a B12, ezen kívül magnéziumot is tartalmaz, amely vitamin szintén sokat tesz az idegek karbantartásáért. A szőlő gazdag vasban és folsavban, így a vérképzésben is fontos szerepet játszik, vérszegénységgel küzdőknek is ajánlott a fokozott fogyasztása, valamint a fáradékonyság leküzdésére is javasolt.

 A szőlő héja szelént tartalmaz, amely antioxidáns hatású, így védi a sejteket az öregedéstől. Magas C és A vitamintartalmának köszönhetően pedig egyfelől vírusölő hatású, de nagy szerepet játszik az immunrendszer erősítésében is. A szőlő megemésztése kevés energiát igényel, cserében a bélfalakon lerakódott szennyeződéseket lemossa. A kúra időtartama alatt 2,5 – 3 kg szőlő fogyasztása javasolt naponta, nagyjából folyamatosan, ahogy az éhség megkívánja. 

A fehérje pótlás érdekében ajánlott a barna rizs fogyasztása kísérőként, ha valaki nehezen bírja a sok gyümölcsöt egyszerre. Aki a hosszabb ideig tartó diétát választja, azaz más táplálékot is fogyaszt, annak az étkezések után szükséges 3-4 fürt szőlő elfogyasztása. Ahogyan a kúra elején, így a végén is fontos a fokozatosság, tehát nem ajánlott egy jó székely káposztával megünnepelni a kitartásunkat és a szőlő csodatévő hatását, bármennyire is csábító.  Lényeg, a fokozatosság. Így tehát már érthető, hogy miért esküsznek sokan a szőlő diétára, legyen az három napos, vagy három hetes. Az eredmény, felfrissült szervezet, megtisztult bőr, kisimult idegek, helyreállt emésztés. Érdemes kipróbálni! Szőlőre fel! 

Forrás: 
tartalom: mindmegette.hu, 50plusz.hu

Tartalomhoz tartozó címkék: Blog Életmód